woensdag 4 mei 2016

Claudette cardigan

Toen de januari - februari edie van La maison Victor in de bus viel, was ik direct verkocht door de Claudette Cardigan. Dit is een gastontwerp van Veronique Leysen van de coffebar en knitwear label Maurice.

Voor diegenen die niet van Antwerpen zijn, de coffebar vinden jullie aan Berchem station (aan de tramhaltes) en in de Boerentoren.

Ik bestelde de wol bij Wolplein, en gebruikte weeral de gekende Brushed alpaca silk van Drops. Deze breit erg lekker en voelt superzacht aan. Dit is een goed alternatief als je geen al te dure cardigan wil breien.

 
Het breien verliep erg vlotjes tot ik aan de mouw was. Ik had deze gebreidt en bij het passen was deze veel, maar dan echt heeeeeeel veeeeeeel te groot. Uittrekken dus en opnieuw beginnen.
Ik meette hoe groot deze ongeveer moest worden en maakte een nieuwe. Deze keer zat ze veel beter :-)
 
 
Ik maakte ook een pam top uit dezelfde editie, maar deze komt binnenkort op de blog!
 
Dragen jullie graag z'n cardigans? 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten