woensdag 17 augustus 2016

Shrug

Ik wilde een shrug breien. Het geschikte patroon vond ik bij Debbie Bliss spring summer 2013. Ik heb het patroon via ravelry gevonden en bestelde het nummer bij Amazon. Enkele dagen later viel het magazine in de brievenbus.
 
 
Het was heel leuk om te breien en niet moeilijk. het vestje is in tricotsteek gemaakt. In het begin heb je een klein lapje, maar dat wordt steeds groter en groter (waardoor je een rondbreinaald nodig hebt omdat het anders niet op je naalden past).
 
Ik pastte het patroon wel een beetje aan. In het boekje was het vestje veel langer en de mouwen waren 3kwartsmouwen. Ik pastte de lengte en de lengte van de mouwen aan. Ze komen nu nog tot aan mn elleboog, lang genoeg dus.
 
Ik kocht een zwart jurkje voor een familiefeest van mn tante en nonkel en droeg dit vestje erbij. Steekt goed af! Ideaal als de weergoden niet goed weten wat ze willen.
 
Het is uit mohair gemaakt dus lekker licht, maar toch heel warm. Ideaal om op een frisse zomerdag aan te trekken.
 
Welke patronen vinden jullie de moeite voor een shrug?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten