woensdag 16 december 2015

Bouclé sjaal

Vandaag nog eens een breiprojectje.
Inspiratie heb ik opgedaan op de facebookpagina van Julija's shop.
Hier verscheen een tijdje geleden een prachtige bouclé sjaal, gemaakt met 1 draad Drops alpaca blouclé en 1 draad Drops brushed silk alpaca.
 
Door deze 2 draden te mixen krijg je een heerlijk warme mohair sjaal die lekker warm en zacht is, om heel de winter in weg te kruipen.


 
Ik heb hiervoor 5 bollen van elk gebruikt. Van elke bol Drops brushed silk alpaca heb ik nog een klein beetje over, aangezien de bouclé draad sneller op was. Mijn sjaal is 38cm op 200cm geworden zo kan ik er lekker "in weg kruipen".
 
Deze sjaal neemt wel tijd in besclag omdat hij niet echt snel vooruitgaat, maar is o zo leuk om te maken. Ik heb er ongeveer 2 weken over gedaan, maar heb dan ook veel tijd om te breien. Elke aanhechting van 2 nieuwe bollen heb ik in 1 keer meegenomen als draad en zo mee gebreid. Dan moest ik niet zitten prutsen om de draadjes achteraf weg te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten