woensdag 13 januari 2016

Ombré cirkelsjaal

Toen ik mijn Bernadette Cardigan maakte, had ik nog 4 (bijna) volle bolletjes wol over. Ik maakte onlangs een grijze cirkelsjaal voor mn mama en daar had ik ook nog enkele bolletjes van over. Ik broedde dus op een nieuw plan. Ik ging een cirkelsjaal maken met de overschot voor mn achternichtje van 4.5 jaar.
 
Ik heb de sjaal met een ombré effect gemaakt. Hoe deed ik dit?
Ik heb eerst wat rondgesurft op internet om de ideale afmeting te vinden voor een kinder cirkelsjaal. De sjaal zou 112 cm worden. Dit verdeelde ik in 4 stukken, dus elk stuk is 28 cm geworden.  
 
Ik ben begonnen met 3 draden roze mohair en breidde alles recht. Lekker simpel en nog mooi ook.

 
Na het eerste stuk schakelde ik over op 2 draden rozen, 1 draad grijs:
 
 
Hierna volgde 1 draad roze, 2 draden grijs:
 
 
En tot slot het laatste stuk gemaakt met 3 draden grijs:
 
 
En dit is het volledige resultaat:
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten