woensdag 17 februari 2016

Handwerkbeurs Zwolle

Afgelopen weekend was het zover. De handwerkbeurs in Zwolle!
Zaterdag was ik van de partij. Ik ging mee met een busreis vanuit Antwerpen. Ik had al leuke evenenmenten voorbij zien komen in Zwolle (brei en haakdagen, handwerkbeurs), maar is veel te ver om met de trein naartoe te gaan.
Toen ik reclame zag voor dit uitje, twijfelde ik geen seconde en schreef me in.
 
Ik keek al enkele weken uit naar de beurs en was dan ook bij dat het eindelijk zover was.

We vertrokken om 8 uur aan het Crowne Plaza Hotel. De bus had eerst mensen in West Vlaanderen opgepikt, en dan kwam ze richting Antwerpen. Eens iedereen op de bus zat konden we vertrekken richting Zwolle. De rit duurde vanuit Antwerpen 2.5uur. We konden goed doorrijden dus waren om half 11 ter plekke. Onze ticket brachten ze bij aankomst naar onze bus zodat we niet aan de kassa moesten aanschuiven. Zo konden we de lange rij voorbij wandelen en direct binnenstappen.

Het was zaterdag dus een drukke dag op de beurs. Er stonden kraampjes met alle soorten handwerkbenodigheden. Zo stond er wol, patchwork stoffen, kralen, boeken ...
Ik naai ook veel maar aan de stoffen had ik niet veel, het waren allemaal voorgesneden stukjes.

Ik heb me dus vooral op de mooie wolletjes geconcentreerd. Er stond echt vanalles, mohair, lace, sokkenwol tot bulky garen voor naald 20. Voor ieders wat keuze. Een leuk kraampje dat ik ben tegengekomen verkocht wol (alle maten) in vanille geel en verf waarmee je zelf de wol kon kleuren. Leek me echt tof!

Enkele weken geleden bestelde ik bij Trollenwol 2 noorse breiboeken. "Lekre masker og lekne sting" van Sidsel J. Hoivik en "Lek med tradisjoner" van Kristin Wiola Odegard. Het zijn PRACHTIGE boeken.

 
Ik had eerst een beetje schrik voor de taal, want ik spreek zelf geen Noors maar het is echt geen struikelblok. Op een faceboek groep over breien staat een vertaallijst met de Noorse breitermen en ik vind dat je er ook veel Duits/ Engels in sommige woorden terugziet.
Ben echt blij met deze boeken!

Buiten deze boeken heb ik een abonnement op het Wieke magazine genomen. Zij maakt prachtige fair isle patronen (die je via haar site kan aankopen).
Als laatste heb ik een bolletje mohair gekocht voor een lace sjaaltjeen een strijkaplicatie van Olaf voor mn nichtje.

 
Het enige minpunt was dat er heel veel volk aanwezig was. Als je ergens had gekeken en wilde terug vertrekken lieten de andere mensen je niet door je moest echt duwen om verder te kunnen.
 
Voor de hongerigen onder ons was er 1 restaurant en een cafetaria en een stand met ijsjes.

Wat hebben jullie allemaal gekocht op de beurs, wat waren jullie ervaringen?


 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten