woensdag 3 februari 2016

Bloed, zweet en net geen tranen...

Ik maakte vorige week een t-shirt met pailetten stof. De stof heb ik net voor Kerstmis bij de stoffenverkoop op de Hoogboomsesteenweg gekocht. Ik wilde al lang iets met pailetten maken, maar ik wist niet goed hoe of wat. Deze tricot leek me geschikt om te beginnen.
 
 
Ik startte met een patroon van hot patterns. ik maakte het patroon, knipte de stof (waarbij de pailletten in het rond vlogen) en was klaar om te beginnen...
Ik spelde alles vlug vast om al eens te passen en ....
...
...
het t-shirt bleek veel te groot, maar echt superveel. Ik had precies een juten zak aan :-(
Ik heb het dan even aan de kant gezwierd. Na 1 week nam ik het terug vast. Ik heb het patroon versmald en terug uitgeknipt. Nu was het veel beter :-) IKKE BLIJ!
 
Dit project heeft me een doosje naalden gekost ze vloge 1 voor 1 stuk. Net tegen het einde van het werkstuk. De mouwen heb ik omgezoomd, maar voor de hals was ik aan het twijfelen. Ik wilde niet een bandje aanzetten en overgaan met een 2lingnaald. Ik heb het opgelost door er rekbare bias aan te zetten. Deze vond ik bij Julija's.

 
Ik ben tevreden over het resultaat!
 
 
Maken jullie veel met pailetten?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten